20 Haziran 2014 Cuma

Köz Biberli Deniz Börülcesi...

Deniz börülcesini ilk kez TV'deki yemekteyiz programında duymuştum. Ege yöresinin ağırlıklı olarak tükettiği bir yemek. Gittiğim etkinliklerde yedim ve damak tadım alıştı. Malum bizim oralarda deniz yok ki börülcesi bilinsin. :) Sanırım eskiden çıkarılmıyordur... Geçtiğimiz hafta pazardan aldım. Ne yapacağım derken bir arkadaşımın tarifi üzerine kendim yapma imkanım oldu. Ben çok beğendim bu halini. Köz kapya biberi çok yakıştı. Tavsiye ederim...
deniz börülcesi nasil temizlenir, köz biberli deniz börülcesi, salatalar, salatalarmezeler, yogurtlu borulce, biberli borulce, deniz borulcesi tarifi, pratik salatalar

Malzemeler:
2 bağ deniz börülcesi
3 tane orta boy kapya biberi
Az karabiber
250 gr süzme yoğurt
2 yemek kaşığı sirke
2 yemek kaşığı zeytinyağı


Hazırlanışı:
• Bir tencereye su koyup kaynatın. İçine 2 yemek kaşığı kadar sirke koyun. Başka bir kapta ise buzlu su hazırlayın önceden. Deniz börülcesini yıkayıp köklerini bıçakla kesin. Kaynayan suda 2 dk haşlayıp buzlu suya atın. Yalnız börülcelerin özellikle kalın dallarında kılçıkları var. Haşlanan börülcelerin kılçıklarını kökünden çekerek direkt çıkarabiliyorsunuz. Biraz zahmetli gibi görünsede çabucak bitiyor. Ben de ilk kez denedim. Bu püf noktası için sevgili Dilek Ihlamur'a çok teşekkür ederim. :)
• Kapya biberini ateşte közleyin. Temizleyip çok ince doğrayın ve börülceler ile karıştırın. Yoğurdu bir kasede iyice çırpın. Üzerine az karabiber, zeytinyağı ve yoğurt ekleyerek servis edin...

Afiyet olsun.

2 yorum :

  1. Mmmmm harika ...
    Nihayet aradığın tarifi bulmuş ve istediğin lezzeti yakalamışsın Sevgili Ihlamurcuğumun püf noktalarıyla da...
    Afiyetler olsun hamarat arkadaşıma...
    Sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım şeflerim ve blogger arkadaşlar Sağolsun. 😊 değerli yorumun ve ziyaretin için teşekkür ederim. ❤️

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.