18 Haziran 2014 Çarşamba

Tavuklu Cevizli Sırın...

tavuklu sirin, etyemekleri, yoreselyemekler, erzincan yemegi, erzincan yoresi yemekleri, elazig yoresi yemekleri, siron, cevizli tavuklu yemekler, sirin, keskinoglu
Geçtiğimiz günlerde malum ben siron (sırın) tarifi vermiştim. Bu ona çok benziyor tarif ve lezzet olarak. Ayrıca MSA'da gerçekleşen Keskinoğlu tavuk yarışmasına bu tarifle katıldım. 14 yarışmacı arasından dereceye giremedim. İlk yarışma deneyimim oldu. Biraz ısrarla katıldım bu heyecanları sevmediğim için. Öldüm öldüm dirildim yarışmada. Yarışmada şeflerin tadım sırası geldiğinde çatal verirken şefe, elimin titrediğini gördüm ilk kez. :))


Bu tarifin önceki tarifimden farkı cevizli olması, yapılışı ve sunumu. Ben bunu daha çok sevdim. O nedenle sizlerle de paylaşmak istedim.

Malzemeler:
5 adet yufka
1 adet Keskinoğlu tavuk göğsü
1,5 su bardağı yoğurt
6-7 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 çay kaşığı pulbiber
1 tatlı kaşığı tuz
1/2 tatlı kaşığı karabiber
1 yemek kaşığı tereyağı
5-6 adet ceviz


Hazırlanışı:
Tavuğu 1,5 su bardağı su da iyice haşlayın. Çok iyi pişmiş tavuğu sudan çıkarıp didikleyin. Cevizi ellerimizle parçalayıp döküm tavada didiklenmiş tavuk ile birlikte birkaç dakika çevirin.
Yufkayı ikiye bölüp ortasına ince uzun şekilde fotoğraftaki gibi koyun. Benim gibi el açması yufka ise ortasına direkt koyun.
Sonra yufkayı çok sıkı sarın ve 2 parmak kalınlığında bıçakla kesin. Eşit kesmeye dikkat edin. Önceden ısıtılmış fırında hamur pembeleşinceye kadar pişirin.
Tavuk suyuna tuz ve biberi ekleyip, fırından çıkardığımız sırının üzerine döküp ıslatın. Yoğurda ince kıyılmış sarımsağı az tuz ekleyerek karıştırın ve sırının üzerine kaşıkla ekleyin. Salçaları ve tereyağını döküp ufak bir kapta kızdırıp üzerine dökün.

Afiyet olsun. :)

7 yorum :

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Halka açık değildi. Sunum ve lezzet bana göre de iyiydi. Tavuklu yemek olduğu için tavuk tadını birebir almaları gerekiyormuş. Ben ise sadece Tavuklu yemek yapılacak diye rica üzerine katılmıştım. Ayrıca jürideki bir aşçı tadına bile bakmadı. Kim niye kazandı bilmiyorum, ilgilenmedim dogrusu ama benim yemeğim "benim için" güzeldi. Mühim olanda bu. Hiçbir aşçının ve yemek gurmesinin damak lezzeti beni ilgilendirmemiştir. Mühim olan benim damak tadım. Sonuçtan memnunum. Iyi ki kazanmadım. 😊👍

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kazanma gibi hırslarım yok. Kazananlar da güzel yemek yapmışlardır sözüm yok. Hem dediler evde ailenize yaptığınız gibi olsun lezzeti. Hem de kendileri tavuk tadı gelmiyor dedi biri. Öteki tadına bakmadı. Yıllar yılı yarışmalara katılmama nedenim buydu. Aynı yemek ile yarışsam yarışma olur benim için Tavuklu farklı yemekleri karşılaştırmak fikren ters geliyor bana. Ayrıca telkari yüzüğümü düşürdüm ve kendim üzerine bastım ve kırdım. O güne dair tek moralimi bozan şeydi bu. Gerisi mühim değil. Katılan herkese Keskinoğlu ürünlerinden hediye ettiler. En güzeli de o oldu. 👍😊

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.