21 Haziran 2014 Cumartesi

Zeytinyağlı Girit Kabağı Dolması...

Yıllar yılı içim giderek bakarım şu kabağa. Belki güleceksiniz ama annem hiç almazdı. Malum annemle pazara çıkınca kaçınılmaz son. Annem şehir dışında olunca merak ettim tadını ve aldım. İyi ki almışım. O ne lezzet. Süt gibi. Krem gibi kabak ağzınızda eriyor. Hele ki zeytinyağlı dolması süper oldu. İlk kez deneyen biri olarak biraz pahalı ama artık buldukça alacağım.
zeytinyaglilar, yoreselyemekler, girit kabagi dolmasi, zeytinyagli girit kabagi yemegi, zeytinyagli girit kabagi, girit kabagi, kabak yemekleri, kabak dolmasi, pratik dolma, farkli dolma tarifi, kabak

Malzemeler:
1,5 kg girit kabağı
2 adet büyük boy domates
2 baş büyük boy kuru soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı isot (pulbiber)
4 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay bardağı pirinç
1/2 çay bardağı pilavlık bulgur
4-5 diş kuru sarımsak


Hazırlanışı:
Kabakları iyice yıkayıp kapak olacak şekilde başlarını kesip oyun. Bence içlerini atmayın ben börek yaptım. Tarifini yakında sizlerle paylaşacağım. Soğan, domates ve sarımsağı doğrayın. Doğrama boyu mühim değil fazla iri olmasın yeter. Derin bir kaba doğradıklarınızı koyduktan sonra üzerine baharat, pirinç ve bulguru atın ve iyice elinizle karıştırın. Sonra kabakların içine karışımı doldurun. Yalnız çok doldurmayın. Yaklaşık 1 cm kadar boşluk bırakmalısınız. Yoksa pirinç ve bulgur şişeceği için taşar. Görüntü olarakta kötü görünecektir. Geniş bir tencereye yan yana dizin. Üzerine 2 su bardağı su koyun. Hızlı ateşte kaynayana kadar bırakın. Kaynadıktan sonra en kısığa ayarlayın ocağınızı. Yaklaşık 35 dk sonra pişiyor. Yalnız ara ara suyunu çekip çekmediğini ve pişip pişmediğini kontrol edin. Piştikten sonra zaten suyu kalmıyor. Sonra alttan alarak kabakları servis yapın.

Afiyet olsun...

4 yorum :

  1. Tarifiniz için teşekkürler. Kabak zaten iyi bir lezzet. Beğenmeyenlere şaşırıyorum gerçekten. Ben yıllarca pişirdim. Ve ben severek yiyebiliyorum. Bir de kabak dolmasının güzel olmasın da en büyük sır fırınlanmasında oluşuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiç fırınlamadım dolmayı. Büyüklerimiz hiç yapmadı. Merak ettim farkını. Tavsiye için teşekkür ederim. Iyi fikir. Deneyeceğim. Selamlar.

      Sil
  2. ellerine sağlık canım. çok güzel oluyor gerçektende.Bu kabaklara girit kabağı nedne diyorlar acaba? heryerd ebulunuyor aslında. g+

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bilmiyorum canım. Ama pazarda baktım çok az yerde var. Ama her pazar rahat bulabiliyoruz. Belki ilk çıkış yeri orasıdır. Adı öyle kalmıştır. 😊 çok sağol canım. Sevgiler...

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.