2 Temmuz 2014 Çarşamba

Ceviz Reçeli...

ceviz receli, ceviz reçeli nasil yapilir, kahvaltiliklar, yoreselyemeler, tatlilar, tatli, ceviz tatlisi, cevizli tatli, ceviz receli tarifi, recel tarifleri
Ceviz reçelini geçen yıl bir kahvaltı markasının etkinliğinde yedim ve duydum. Hadi canım olur mu dedim. Baktım oluyormuş. Hatta nefis oldu.
Facebook'ta tanıştığım bir takipçim ve ablam Kader Karalar hanımefendi baktım yapmış. Hemen tarifini istedim. Kendisine fotoğraf ve tarif için buradan teşekkür ederim. Zira ilk kez bir hanımın birebir tarifini yayınlıyorum. :) Ayrıca tatlı olarakta rahatlıkla servis yapabilirsiniz. Ben incir reçelini bile tatlı olarak misafirlerime ikram ediyorum. Mutlaka deneyin...

Malzemeler:
50 tane taze ceviz erik büyüklüğünde
2 kilo şeker
1.5 litre su
1/2 kahve fincanı limon suyu
4-5 adet limon tuzu
İsteğe göre 10 tane karanfil
1 su bardağı sönmüş kireç

Kireci karıştırmak için 2 litre su

Hazırlanışı:

Erik büyüklüğüne gelmiş ama henüz olgunlaşmamış olan cevizlerin yeşil kabuklarını bıçakla incecik soyun. Yalnız taze cevizlerin boyası çıktığı için eldivenle soyun. Cevizleri büyük bir tencereye koyup üzerine çıkacak kadar su ilave edin. Hergün suyunu değiştirerek 8 gün suda bekletin. 8. günün sonunda cevizleri iyice yıkayıp süzün. Kireci 2 litre suya karıştırarak 1 gece bekletin, böylece kireç suyun dibine çökecektir. Bu suyu, tortusunu karıştırmadan yavaşça temiz bir kaba süzün, böylece kireç kaymağı elde etmiş olacaksınız. Cevizleri kireç kaymağına yatırarak 8-9 saat kadar bekletin. Çıkarıp yıkayın. Cevizleri çatal yardımıyla birkaç yerlerinden delin. Bir tencerede kaynattığınız  bol suda cevizleri 15 dakika haşlayıp süzün ve bu işlemi 2 kere daha tekrarladıktan sonra iyice yıkayarak süzülmeye bırakın. Sulu olmaması için haşladıktan sonra biraz sıkarak suyunu suyunu çıkarın, çok bastırmayın ki cevizin şekli bozulmasın ve dağılmasın. 2 kilo şekeri 1.5 litre suyla 15-20 dakika kaynatalım daha sonra süzdüğümüz cevizleri şuruba ekleyelim kaynamaya bırakalım arasıra karıştırıp porselen bir tabağa damlatıp eğer hemen akmıyorsa koyulaşmışsa limon suyu ve limon tuzunu ekleyip bir taşım kaynatıp sıcakken kavonoza boşaltın. Soğuduktan sonra ağzı kapatın.

Afiyet olsun.

2 yorum :

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.