2 Temmuz 2014 Çarşamba

Pekmez Bulamacı...

pekmezli tarifler, pekmezli tatlilar, pekmez bulamaci, bulamac tarifi, antalya tatlisi, antalya bulamaci, yoresel tatlilar, yoresel tarifler, yemeksohbetleri, yemekblogu, yoresel yemek blogu,
Bu tarifi geçtiğimiz ay Antalya'ya gittiğimde beni misafir olarak ağırlayan sevgili ablam Nermin Öner'den (www.resimlitarif.com) tatmıştım. Kendisi de blog yazarı. Ramazan gelince en pratik olarak hazırlayabileceğim bir tarif olarak aklıma geldi ve hemen hazırladım. Oldukça hafif ve sağlıklı bir tarif. Tamamen doğal gıdalar ile hazırlanıyor. Eğer çok şekerli seviyorsanız 1-2 yemek kaşığı toz şeker ekleyebilirsiniz. Buyrun tarifine...

Malzemeler:
4 su bardağı üzüm pekmezi (belki dut pekmezi ile de olabilir, denemek lazım.)
4 su bardağı su
4 yemek kaşığı nişasta
1 kase iç ceviz
Üzerine süslemek için hindistan cevizi (isteğe bağlı)

Hazırlanışı:
Ben kap olarak borcam büyük boy tepsiyi tercih ettim.
Cevizleri düz kısmı aşağı gelecek şekilde yarım yarım belli aralıklarla dizin.

Derin bir tencerede 3 su bardağı su ve nişastayı ekleyip çırpma teli ile çırpın ve üzerine yavaş yavaş pekmezi ekleyin.
 
Kaynayıp iyice piştikten yani katılaşmaya başladıktan sonra üzerine 1 su bardağı suyu ekleyip hızlıca karıştırın. Sonradan eklememizin nedeni daha parlak olmasını sağlamak.
Servis için üzerine hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun. :)

8 yorum :

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antalya'nın yöresel bir tatlısıymış. Ben de yeni öğrendim. Teşekkürler.

      Sil
  2. Ellerine sağlık. Yağmur. Bu tatlının tadını bilen olarak bend eyapsam artık değilmi:) afiyet olsun. g+

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık arkadaşım.. Süper olmuş:)

    YanıtlaSil
  4. antalya nin değil Nevşehir in yöresel tatlisidir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur ama şu da var ki biz Antep ve Urfa kökenliyiz.
      Annem bekarken akrabaları ile yaparlarmış bunlardan...

      Demek ki üzüm yetişen ve pekmez yapılan her yöreye ait bir tatlı. :)

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.