20 Ocak 2018 Cumartesi

Brokoli kızartması...

Merhaba sevgili dostlar... Kışın sevdiğim yemekler arasında karnabahar gelirdi çocukluğumdan bu yana.. Hatta çiğ çiğ hala yerim. Salatalara koyarım vs. Annem kızartmasını yapardı ve biz ekmeğin arasına koyup seve seve tüketirdik. Yeni yetiştiğim dönemlerde ise brokoli çıktı... Biz hiç bilmezdik. Sonralarda çıkınca bildik ki karnabahar familyasındanmış... Faydası da çokmuş. Mutfağımın lezzetleri arasına girdi. Mantarlı fırında yemekleri de enfes oluyor. Annem geçen gün bir tane büyük brokoli almış. Annemle dedik ki yemeğini vs istemiyorum yemeyi, en iyisi karnabahar kızartması yapalım. Bayağıdır yağ çok çekiyor diye yapmıyorduk. Annem karbonat (yemek sodası) koyalım dedi. Baktım içtiğimiz maden suyu (soda) var. Soda ile yaptık. Buyrun tarifine... :)

Malzemeler:
1 tane brokoli
1 şişe maden suyu (Veya 1 çay kaşığı karbonat)
1 su bardağı un
3-4 diş sarımsak
1 yemek kaşığı domates sosu (evde kendim yaptım) eğer salça koyacaksanız ½ kaşık koyabilirsiniz
1 tatlı kaşığı pulbiber
½ tatlı kaşığı tuz
Kızartmak için yağ

Hazırlanışı:
Brokoliyi iri parçalara ayırıp sıcak suda haşlayın.
Çok fazla haşlamayın ki dağılmasın. Biraz sert olmalı. Çünkü kızarıcak. 5-6 dk yeter. Süzgeçte süzün. Üzerine soğuk su döküp kenara koyun. Sarımsakları ince kıyın. Bir kabın içine un hariç tüm malzemeleri ekleyip karıştırın. Sonra kızartmak için yağı kızdırın. Ben kızartmak için küçük bir tencere tercih ettim. Hem yağ az gidiyor. Hem de derin bir yağ olduğu için güzel kızarıyor. Önce haşlanmış brokoliyi hazırladığımız sosun içine batırıyoruz. Her tarafına gelsin sos. Sonrasında una buluyoruz.
Kızgın yağın içine atıp çok çevirmeden pişiriyoruz.

İki yüzü piştikten sonra iyice maşa ile süzüp servis yapacağımız tabağın içine koyuyoruz.
Annem diyor ki maden suyu veya yemek sodası (karbonat) kullanılmazsa çok yağ çeker ve yenilmez.


Afiyet olsun. :)

4 yorum :

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.