7 Ocak 2010 Perşembe

Yahudi Köftesi... (Masluta veya Süryani Köftesi)












Malzemeler:
1/2 kg kıyma
2 adet soğan
500 gr kırma (Buğdayın kırılmışı, bazı dükkanlarda yarma olarak bilinir.)
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı pulbiber (isteğe göre)
1 tatlı kaşığı uuz

Hazırlanışı:
Önce kırma yoğuluracak tepsiye konur ve su ile ıslatılır ve yarım saat bekletilir. Daha sonra soğanlar ince kıyılır. Kıyma, soğan, tuz, pulbiber, salça bir kaba alınır ve karıştırılır. Islatılmaktan dolayı şişen kırmalar su ilave edilmeden yoğurulur. İyice yoğurulan ve kıvama getirilen karışım ufak parçalara ayrılır. Daha kolay açılması ve yapışmaması için el ıslatılarak bu parçalardan birisi ele alınır ve bildiğimiz içli köftenin daha ufak ve yuvarlak şekliyle el içinde açılır. İçine daha önceden hazırlanan iç malzeme doldurulup bir tepsiye dizilir. Bir yandan bir tencerenin 3/2'si dolacak şekilde su ısıtılır ve içine tuz atılır. İçleri dolan köfteler köfteler tencereye yavaşça bırakılır. Tüm köfteler atıldıktan sonra resimdeki gibi tevgir ya da kepçenin sapıyla yapışmasın diye çok hafifçe karıştırılır. Eğer karıştırma işlemi yapılırsa tüm köfteler dağılır ve çok kötü bir görüntü olur. Tencerenin kapağı açık olarak yaklaşık 20-25 dakika pişirilir.

Afiyet olsun...

12 yorum :

  1. Gerçekten de çok lezzetli görünüyor.Yalnız bişey sormak istiyorum? Kırmaları ıslattığımız su ,sıcak mı olmalı yoksa oda sıcaklığımı?
    Şimdiden yanıtınız için teşekkürler.
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Kaç gündür bahar temizliğinden kendime gelemedim. Bugün 6. günüm. :)) Kusura bakmayın yeni yorumu farkettim.

    Sevgili "Ihlamurcum", Kırmaları normal oda sıcaklığında su ile ıslatıyoruz. :)) Yorumunuz için ayrıca ben teşekkür ederim. :))

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık.Açması içli köfteye göre daha mı zor daha mı kolay merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açması içli köfteye göre çok basit kalıyor. Çünkü eliniz öte yandan kolay kolay çıkmıyor. Benim tercih ettiğim ve lezzetli bir yemek. Basit olduğu içinde tercih etmiyor değilim doğrusu. :))

      Sil
  4. Bikerem ona kırma denmez dü denir buğdayın kırmasına bulgurdan incedir.Lütfen doğru düzgün kullanalım kelimeleri beni takip ettiğime pişman etmeyin yağmur hanım :)))) ha haaa görüştüğümüzde kafamı kırarsın sen şimdi :D öpüldün.size gelince ne yaptracağımı şaşırdım böhüüüü hepsinden istiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşum bizde kırma denir. Ben hiç duymadım hem dü falan. :))) Bizde yarma veya kırma diyorlar... Satanları gel gidip dövelim. :) Öpüyorum...

      Sil
  5. YAĞMURCUM ELİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR TADINA BAKMAK İSTERDİM...
    BENDE ZAMANSİZLIKTAN TARİF YAZAMIYORUM AMA EN KISA ZAMANDA VAKİT AYIRMAYI DÜŞÜNÜYORUM....

    YanıtlaSil
  6. Ben de dü diye duymuşluğum var Bu çok zor yapması yemesi eminim çok kolaydır ellerine sağlık olsun umarım birgün yemelerde nasip olur sevgiler canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm yöreden yöreye isimleri farklı olabiliyor. Malum bu yemeğin öteki ismi de Süryani Köftesi :) Sevgiler benden de gelsin. Öpüyorum..

      Sil
  7. Benim yapabileceğim bir yemek değil... ama yemesini yapabilirim:)))) ellerinize sağlık... sevgiler:)

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.