25 Kasım 2011 Cuma

Vanilya Aromalı Bademli Helva...


Bizim geleneksel aile tatlılarımızdan birisi de irmik helvasıdır. Geçenlerde katıldığım 6, blog yazarları buluşmasında hediye edilen Selva'nın aromalı irmikleri bir bir deniyorum. Görür görmez ailemden öncelikle itiraz edilen irmiği helva halinde iken tadınca çok beğendi ev ahalisi. :)) Bu defa baktım evde vanilyalısından kalmış, birazda badem var. Aklıma hemen vanilya aromalı bademli helva yapmak geldi. Ben denedim çok hoş bir lezzet. Denemenizi tavsiye ederim. :)

Malzemeler:
125 gram tereyağı
10 - 15 tane badem
2 su bardağı vanilyalı irmik
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı süt
2 su bardağı su

Hazırlanışı:
Yağı eritip bademleri ve irmiği koyun. İrmiklerin rengi biraz koyulaşana kadar kısık ateşte kavurun. Suyu, sütü ve şekeri ayrı bir tencerede şeker erimesini sağlayın. Sonra şerbeti kavrulup esmerleşen irmiğe ekleyin ve karıştırın. Zaten hemen suyunu çekiyor. Bir iki dolandırıp tencereyi ocaktan alıp kapağını kapatın ve 10 dakika demlenmeye bırakın.

Afiyet olsun :)

10 yorum :

  1. ellerine sağlık tatlım ben hala yamadım,sadece portakallı olanı revani yaptım gerisi hala durup duruyor:)bende yaparım artık.

    YanıtlaSil
  2. Çok severim irnik helvasını hemde bol bademli olursa doyamam yemeye..:))
    Ellerine sağlık.
    Hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  3. ımmm bayılırım görünce olsada yesem dedim
    ellerine sağlık
    sıcacık sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. Bende çok severim ama ustasının elinden yemek lazım tabi, muhteşem görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  6. Büyük oğlum çok sever, evde tatlı krizi oldumu hemen mutfağa koşup, yapıveririm. Bende sizin gibi sütlü yapıyorum, ama ne yalan söyleyeyim, bademli denemedim.İlk fırsatta bademli yapacağım, sevgilerle

    YanıtlaSil
  7. çok severım helvayı ama sıcakken ,ellerıne sağlık cok guzel olmus canım

    YanıtlaSil
  8. harika gorunuyor. bayilirim ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  9. Ben geldimmmm :) Cici bak yanda izleyicinmişim :) Çok güzel bir gündü ♥

    YanıtlaSil
  10. ah ah ah nasıl güzel görünüyor ellerinize sağlık çok canım çekti

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.