22 Şubat 2013 Cuma

Ispanaklı Yumurta


Ispanaklı lezzetler şimdiki çocuklar tarafından kötü, iğrenç gibi isimlendirilerek yenmeyecek yemek ilan edildi neredeyse. Ben ve kardeşlerim, hatta kuzenlerim bayılırdık. Nedir buna sebep olan bilmiyorum. Reklamlar mı, çocukların istediği yemeğe istediği şekilde ulaşabilmeleri mi, yedikleri zamansız çikolata/gofret mi bilemedim. Ama çocuklar yeşillik bol bol yemeli. Benim çocukluğumun favori yemeklerinden ıspanaklı yumurtanın tarifini bir de benim tarzımla deneyin. :)

Malzemeler:
1/2 kg ıspanak
6 adet yumurta
1 baş kuru soğan
4 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı pulbiber
1/2 çay kaşığı tuz
1/4 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı domates salçası


Hazırlanışı:
Ispanağı köklerinden ayıklayıp derin bir kaba koyduğumuz bol suda iyice yıkarız. Hatta ben 2-3 saat önce ayıklayıp yıkayıp son bir defa daha suya koyup bekletirim. Tam yemeği yapacağım sıra sudan çıkarıp pişiririm. Ispanakları yalnız bıçakla değil ellerimizle 2'ye böleriz. Soğanları doğrayıp zeytinyağı ile bir tencerede pembeleşinceye kadar kızartırız. Salçayı ekleyerek bir iki dolandırırız. Tüm baharatları attıktan sonra sudan çıkarıp süzdüğümüz ıspanakları ekleyerek kısık ateşte pişiririz. Ispanaklar tencereye sığmazken hemen ufalıp pişer. Ispanaklar iyice solduktan sonra üzerine belli aralıklarla yumurtayı atarız ve tencerenin bir süre kapağını kapalı tutarız. Eğer kapaksız bir tavada pişiriyorsanız demir bir tepsi kapatabilirsiniz. 4-5 dk sonra kapağını açıp ocağı kapatırız.

Afiyet olsun.

14 yorum :

  1. Benimde geç keşfettiğim ama şuanda bayıldığım bir tat oldu,Yağmur'cum.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şükür çok sever ve yerim. Gerçekten lezzetli oluyor. Sağol, sevgiler canım. :)

      Sil
  2. annemle benım favori yemeklerımızden :) ben de minicik bi katkıda bulunayım, içine bi küp şeker atınca; ıspanaktaki buruk tat gıdıyor :)
    sevgiler, bana da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir için teşekkürler. Sevmeyenler için olabilir aslında. Ama o buruk tadı ben seviyorum. :))

      Hemen geliyorum, sevgiler..

      Sil
  3. çok güzel görünüyor haftada bir ıspanak pişirmeye çalışıyorum bende :)
    banada beklerim görüşmek dileğiyle sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Yorum için çok teşekkür ederim. Hemen geliyorum blogunuza. Sevgiler benden de... :))

    YanıtlaSil
  5. Ispanaklı yumurtaya bayılırız ailecek eline sağlık canım nefis görünüyor:) takibe aldım bana da beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yorumun için çok teşekkür ederim. Sevgiler. :) Hemen geliyorum...

      Sil
  6. Ispanağın her türlüsünü çok severim. Sizi izlemeye aldım. Bloğuma beklerim bende.

    YanıtlaSil
  7. Peki. Yorum içinde tsk'ler. Sevgiler. :-)

    YanıtlaSil
  8. Neyse ki iki kızım da çok seviyor. Ellerine sağlık Yağmur'cum çok nefis görünüyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar:)
    Bloğunuzu yeni keşfettim...Her eve lazım,gerekli bir blog...Takipdeyim Sevgiler....:):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz bu sıkıntılı günlerimde bana moral oldu. çok teşekkür ederim. Sevgiler benden de... :)

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.