21 Şubat 2013 Perşembe

Kuru Fasülye...

Lise yıllarımdan kalma bir hikaye anlatayım. Bir arkadaşım bir dersten sınıfta kalıyordu. Hoca çağırmış. Maksat sınıf atlatmak. Sormuş; "Kuru fasülyenin yanına soğan mı gider turşu mu?" Demiş "Soğan". Tamam demiş geçmiş sınıfı. O kadar. Bizim insanlarımızın üzerinde o kadar büyüktür kuru fasülyenin yeri. :))

4 yıllık bloğumun içinde birçok yöresel tarifim var. Fakat geçtiğimiz gün baktım bizim her yöremizin asli yemeği olan kuru fasülye tarifini eklemediğimi farkettim. Ve birçok mutfağın baştacı. Ben küçükken beğenmezdim sanki basit bir yemek gibi gelirdi. Gün geçip büyüdükçe ne kadarda sağlıklı ve lezzetli bir yemek olduğunu farkettim. :) Yanına turşu veya soğanla servis yapılabilir.

Malzemeler:
1/2 kg kuru fasülye
300 - 350 gr kuşbaşı et
1 baş kuru soğan (küçük boy ise 2 adet)
1 yemek kaşığı domates salçası
1/2 tatlı kaşığı tuz
1/2 tatlı kaşığı pulbiber
1/3 çay kaşığı karabiber
3 yemek kaşığı zeytinyağı


Yapılışı:
Fasülyeleri geceden ıslatılırız. Kuşbaşı eti istediğimiz boyutlarda doğrayarak düdüklü tencereye koyarız. Zeytinyağı ekleyerek etlerin rengi dönecek şekilde çeviririz. Soğanları yemeklik doğrayıp tencereye etlerin üzerine koyarız. Az dolandırdıktan sonra üzerine domates salçasını ekleyerek birkaç dolandırırız. Etler pembeleşmeden yani tam pişmeden üzerine 2 litre kadar su ekleyip baharatlarını atarak düdüklüyü kapatırız. Yaklaşık yarım saat kadar ses çıktıktan sonra ocağı kapatıp usulünde tencerenin kapağını açarız.

Sonra ocağı tekrar yakıp tencerenin içine suyundan süzerek fasülyeleri atarız. Fasülye eğer kaliteli ise yaklaşık 30 dk kadar daha pişiririz.

Zevkine göre içine sucuk veya pastırma konularakta tadı özelleştirilebilir.

Afiyet olsun. :)

6 yorum :

  1. Nefis bir akşam yemeği yanına pilav ve turşu sizde okuyunca bende dört yıldır bloğumda yazmadığımı fark ettim ellerinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :-) gerçekten her evde sorumsuzca tükenen bir yemek. Sevgiler... :.)

      Sil
  2. Gerçek yemeklerimizi nedense unutuyoruz, klasik her mutfakta pişen bir yemeği paylaştığın ve hatırlattığın için teşekkürler canısı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bende farkettim. Maalesef eski yemekleri paylaşmayı unutuyoruz. En bildik yemekleri paylaşmaya çalışıyorum bende. Çok öptüm, yorum içinde teşekkürler. Sevgiler canımcım. :)

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.