11 Mayıs 2013 Cumartesi

Beyaz Hindibalı ve Pırasalı Semsek...

Yöresel yemeklerin pratik tariflerinden semsek biliyorsunuz en sevdiğim ve pratik olanı. Nomad Tarım'ın geçtiğimiz gün kuşkonmaz ve beyaz hindibasını almamla birlikte yeni tarifler düşünmeye başladım. Evde baktım pırasa ve beyaz hindiba var. Kuşkonmazda aldım ama kuşkonmaz yakışmaz diye koymadım. Önümüzdeki günlerde onlara da güzel tarifleri deneyip sizlere yazacağım. :) Arkadaşlar deneyin. Yok böyle lezzet. Bayıldım. :))
Malzemeler:
3 tane pırasa
3 tane büyük boy beyaz hindiba
1 tatlı kaşığı pulbiber (isot)
1/2 çay kaşığı karabiber
1/2 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı zeytinyağı
300 - 350 gr kaşar peyniri

Hamuru için:
3 su bardağı un
Bir çimdik tuz
Aldığı kadar un
1 pk kabartma tozu

Hazırlanışı:
• Hamurunu tüm malzemeleri karıştırıp yoğururuz ve dinlenmeye bırakırız.
 Kaşar peynirini rendeleyip bir kaba koyarız. Pırasaları ve beyaz hindibayı yapraklarına ayırmadan yatay bir şekilde yuvarlak yuvarlak doğrarız. Zeytinyağı ile bir tavada yumuşayana kadar soteleriz. Tadına bakarız yumuşak bir kıvam aldıktan sonra ocağı kapatırız ve üzerine baharatlarını atıp soğumaya bırakırız.
• Hamuru un yardımıyla 15 - 20 cm çapında açarız.

Yarısına kadar elimizle veya bir kaşıkla hindibalı karışımı ekleyip yayarız. 
Üzerine kaşar peynirini koyup fotoğraftaki gibi kapatırız.
Semsekleri servis yaparız. :)

4 yorum :

  1. çok değişik bir lezzet merak ettim doğrusu :) ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet denemek lazım. Beyaz hindiba enteresan bir bitki. Herşeye yakışıyor. :-)

      Sil
  2. hıc denemedığım bır tattır merak ettım elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça farklı bir lezzet. Denemeli. :) Sevgiler canım.

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.