4 Haziran 2014 Çarşamba

Tavuklu Enginar...

tavuklu enginar, enginar nasil pişirilir, enginar yemegi, sebzeyemekleri, etyemekleri, zeytinyaglilar, yemek blogu, yoresel yemek blogu, yemeksohbetleri, yagmuripar
Güneydoğu'nun yemeklerini yapa yapa enginar, kereviz hiç öğrenmedik. Evde hiç bilmediğim bir tat. Bir senedir kerevizi rendeleyip salatasını veya doğrayıp sebzeli yemeğini yedim ama enginarı hiç yapmadım / yemedim... Geçenlerde annem "Al gel kızım, çok faydalıymış dedi." Pazardan 4 tane aldım. Pahalı birşey 2 TL tanesi. :) Evde de tavuk vardı. En iyisi tavuklu yapayım dedim. Direkt yesem belki sevmeyecektim. Risk etmedim.

Malzemeler:
4 adet enginar (Kişi başı 1 adet için)
1 tane havuç
2 adet yeşil biber
1 tane küçük tavuk göğsü (yarım olabilir)
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1,5 su bardağı su


Hazırlanışı:
Tavukları yıkayıp doğrayın. Su koyarak haşlayın. Suyunu çekince zeytinyağı ile pembeleşene kadar kızartın. Başka bir tencerede enginarları yan yana koyarak üzerini geçecek kadar su koyarak haşlayın. Yeşil biber ve havuçları ince doğrayıp az yağda pişirin. Pişen ve suyu azalan enginarın üzerine biber, havuç ve tavukları koyarak üzerini kapakla kapatıp kısık ateşte 10-15 dk pişirin. Servise hazır.

Afiyet olsun. :)

11 yorum :

  1. Ellerine sağlık Yağmur.. Bende enginarı bloğumda tarif olsun diye pişirmiştim. İnşallah devamı gelecek. ALIŞILIYOR .. Annenin dediği gibi çok faydalı fakat yaprakları dahada faydalı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapraklarını hiç denemedim kendisi gibi. Onu da önümüzdeki günlerde deneyimleyip paylaşmayı düşünüyorum. Sağol canım. :)

      Sil
  2. Ellerine sağlık yağmur hanım afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. Cok güzel görünüyor, enginari cok severim, ellerine saglik

    YanıtlaSil
  4. Enginarin her haline bayilirim, bu da harika gorunuyor, eline saglik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavuklar iri duruyor biraz ama lezzeti süper oldu. Çok sağol canım. :)

      Sil
  5. Enginar tariflerini çok seviyorum ama hiç tavuklu denememiştim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel gözüküyor mutlaka deniyecem ellerine sağlık teşekkürler.

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.