29 Temmuz 2014 Salı

Maydanozlu Gözleme...

gözleme, maydanozlu gozleme, yemeksohbetleri, yağmur ipar, yemek bloğu, gozleme tarifi, farkli bir gozleme, maydanozlu gozleme, pratik gozleme, yoresel yemekler,
Gözleme yemeyi sevmeyeni görmedim, duymadım. Ben çok fazla seviyorum. Dün gece sahurda canım istedi. Baktım dolapta çok fazla maydanoz almışım. 1,5 bağ kadar alıp hemen yıkayıp doğradım ve hazırladım. Bu kadar yoğun maydanozlu olunca kötü olur gibi geldi ama o kadar nefis oldu ki buradan da sizlerle paylaşmak istedim. :)

Malzemeler:
Hamuru için:
2 su bardağı un
1 çimdik tuz
Su


Harcı için:
1,5 - 2 bağ maydanoz
350 gr kaşar peyniri
1 çay bardağı sıvı yağ

Üzeri için tereyağı (isteğe göre)



Hazırlanışı
Unun içine tuzu atıp su ile birlikte karıştırıp yoğurun. Üzerine nemli bir bez örtüp bekletin. Maydanozları ayıklayıp bol su ile duruladıktan sonra ince doğrayın. Kaşar peynirini rendeleyip maydanoza katın. Yarım saat beklettiğimiz hamuru irice açarak içine zeytinyağını iç kısmına elinizle veya yumurta fırçasıyla her yerine sürün. Sonra harcı bolca eşit şekilde dağıtıp dört kenarından katlayın.
Büyük boy yapışmayan tava da varsa sac üzerinde tavaya ve üzerine çok az tereyağı sürerek ocakta orta ateşte pişirin.

Yalnız gözleme dendiği zaman bana göre dikkat edilmesi gereken en mühim şey şu ki herkes yanmış iri iri yanıklar oluşmuşunu doğru zannediyor. Aslolan ise fotoğraftaki gibi. Ötekisi yanmış oluyor. Özellikle mide ve kötü hastalık yanmış yemeklerinde sebep olduğu bir durum. Allah korusun. 


Afiyet olsun.


2 yorum :

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.