4 Eylül 2014 Perşembe

Hamsili Pilav...

Ben 3-4 yıl evvel Kocamustafapaşa'daki bir Karadeniz restoranında yedim. Ve bayıldım. Ben yapacağım dedim ama yapamadım. Malum Urfa'lı bir aileyiz biz. Evde kimseye kabul ettiremedim yapmayı. Herkes kızartma, buğulama derken geçen balık sezonunun başında yapma imkanım oldu. Fakat zamansızlıktan ve unuttuğumdan yeni paylaşıyorum. Ben çok lezzetli buldum. Eminim sevenler ya da yeniden denemek isteyenler için nefis bir lezzet olacak.

Malzemeler:
1 kg hamsi
2 su bardağı pirinç
1 çorba kaşığı salça
1 baş kuru soğan
1/3 bağ dereotu (5-6 dal)
Sıvı Yağ (Çiçek veya zeytinyağı)
Tuz
Karabiber
3 su bardağı su

Hazırlanışı:
Hamsilerin kılçıklarını ayıklayıp bol suda iyice yıkayın. Yarısını ayırın. Sonra borcam orta boy tepsiyi sıvı yağ ile yağlayın. Tepsinin tabanına hamsileri sırtı yere gelecek şekilde dizin. Sık sık dizin. Kenar kısımlarına geldikten sonra bir kısmını tepsinin kenarından sarkacak şekilde dizin.
Pirinçleri iyice yıkayın ve süzün. Soğanı doğrayın ve tencereye koyun. İçine zeytinyağını koyun. Ocağı yakın ve kavurmaya başlayın. Soğanlar pembeleşince salçayı ekleyin ve üzerine pirinci de atarak karıştırın. Birkaç dolandırdıktan sonra üzerine suyu çekin. Bir tutam tuz atın ve pişirmeye koyun. Yalnız pilavın çok pişmemesi gerekiyor. Biraz diri yani yarı pişmiş olacak. Çünkü fırında hamsilerle birlikte pişireceğimiz için hamur olmaması için az pişireceğiz. Ocağı kapattıktan sonra üzerine ince doğradığımız dereotunu ekleyip karıştırın.
Tepsideki hamsilerin üzerine tuz ve karabiber serpip içine tüm pilavı yayarak dökün ve kaşıkla üzerini düzeltin. Kalan hamsileri tek tek ve üzerini kapatacak şekilde dizin.

Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin....

7 yorum :

  1. Ellerine saglik Yagmurcum,benimde denemek isteyipte bir türlü denemedigim bir lezzet, bizim evdekilerde sizinkiler gibi hamsiyi tavada sevenlerden :)

    YanıtlaSil
  2. hiç yemedim çok merak ediyorum, bir gün denicem mutlaka

    YanıtlaSil
  3. Annem hamsileri kızartarak yapardı ama ben bu şekilde bir gün denemek istiyorum.
    Tarifiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Denemekte fayda var. Ben de ilk kez yaptım. :) Sevgiler..

      Sil
  4. Tek sevdiğim balık olarak hamsinin bu tarifini hiç denemedim sanırım becerememekten korkuyorum :)Elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.