4 Nisan 2013 Perşembe

Şekerli mısır..


Ben küçükken yaz sezonunun sonunda annem daha kart denilen olgunlarını pazardan bol bol satın alarak taneler ve kuruturdu. Kuşlarla biraz uğraşmak zorunda kalırdık ama bir bidon kurutulmuş mısırımız olurdu diyebilirim. Kışın ise sobanın üzerine koyduğu güğümde ısınan su ile bu mısırı haşlar. Üzerine şeker ile servis ederdi. Ve biz bayılırdık 4 kardeş. Şimdi diyeceksiniz biz zaten bunu köşedeki kuruyemişçiden alabiliyoruz. Bir kere şöyle düşünelim buzluktan çıkarılmış ve önceden haşlanmış içinde kimyasallarla küflenmeden barındırılan mısır taneleri direkt kaynar suya atılıp üzerine abuk subuk sözde lezzetlendiren tereyağı vs ile tatlandırılıyor. Biz de sadece şeker vardı. Azıcık serperdik mükemmel olurdu.
Tarif vermem gerekirse geceden ıslatılmış mısırı kısık ateşte, eğer eski tip bir evde oturup soba yakıyorsanız üzerinde yavaş yavaş şişene kadar pişiririz. Tadına baktığınızda pişmiş olmalı. Kevgir ile çıkarılıp tabağa konarak üzerine isteğiniz kadar şeker. :)

Çocukları olanlar için evde yapabileceğimiz basit bir tad. Ayrıca salatalara vs haşlandıktan sonra direkt kullanılabilir.

Afiyetler olsun. :)

4 yorum :

  1. Aslında aynı yöntemle tuzlu baharatlısı da yapılır ve pek de şahane olur.

    Mısırı her türlü çok severim ben hele el emeği ev yemeği olursa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel bir lezzet tutturulabilir. :)) Hiç denemedim, denemek gerek. Sağol canım benim.

      Sil
  2. Merhaba Yağmu Hanım,
    Beni çocukluğuma götürdünüz. Ellerinize sağlık. Ben de kızım için yapabilirim. En sağlıklısı tabiki evde yapılanı.
    Bloğunuzu severek takip ediyorum. Bana da bekliyorum.
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için çok tsk ederim. Evet evde yaptığımız yemekler ile çocukları beslemeli. Şimdi hanımlarda üşeniyor.. Hazır olanı verip kolaya kaçmamalı.

      Hemen geliyorum bloga. Sevgiler.. :-)

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.