11 Temmuz 2014 Cuma

Reyhan Şerbeti...

serbet tarifi, reyhan serbeti, ramazan serbeti, osmanli serbeti, farkli serbet tarifleri, pratik serbet, soguk icecek tarifi, soguk icecek, reyhan, reyhan cicegi, feslegen serbeti, otlu serbet tarifi,
Sevgili arkadaşım Arzu'nun sitesi (www.vanilins.com) sitesinden aldığım tarifi yapmak istedim. Zira nefis bir görüntüsü vardı. Hiç duymamış ve tadmamıştım çünkü. Araştırdığım kadarı ile bir Osmanlı mutfağına ait bir şerbet bu. Ramazan ayında da midemizi rahatlatacak bir lezzet olduğunu düşünüyorum. Evde bir bağ vardı. Hemen işe koyuldum. Normal tarifte şeker vardı. Şeker yerine ben bal kullandım. Daha lezzetli geliyor bana bal ile olunca. :) Buyrun tarifine...

Malzemeler:
1 bağ reyhan
6 yemek kaşığı süzme bal
1/2 çay kaşığı tarçın (eğer kabuk tarçın varsa 1 adet)
1/2 limon suyu ve kabuğu
1 tatlı kaşığı limon tuzu
2 litre kaynar su


Hazırlanışı:
2 litre suyu kaynatın. Limonun kabuklarını rendeleyip suyunu sıkın. Tüm malzemeleri derin bir kaba koyun.
Reyhanı yapraklarından ayırıp saplarını atın. İri iri doğrayın ve üzerine ekleyin. Üzerine kaynayan suyu ekleyip kapak olabilecek bir malzemeyle üzerini örtün.
Soğuyana kadar ben beklettim. Demlendiğine kanaat getirirseniz siz 20-25 dk kadar bekletebilirsiniz. Kapağını açıp blenderdan geçirin. Önce tel süzgeçten sonra tülbentten geçirip sürahiye koyun ve buzdolabında soğuması için bekletin.
serbet tarifi, reyhan serbeti, ramazan serbeti, osmanli serbeti, farkli serbet tarifleri, pratik serbet, soguk icecek tarifi, soguk icecek, reyhan, reyhan cicegi, feslegen serbeti, otlu serbet tarifi,
Afiyet olsun. :)

9 yorum :

  1. Ben de arkadaş tarifleriyle dün gece yaptım çok beğendik:) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. İçilmez mi şimdi o şerbet ellerine sağlık...vanilinsten de okudum gerçekten süper...ben sade yapıyordum,limon ve tarçın eklemek çok daha akıllıca,afiyet olsun...bu arada yeni işin de hayırlı olsun Yağmurcum,başarılar...hayırlı iftarlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkür ederim. Sevgiler... :)

      Sil
  3. Yağmur'cum afiyet bal olsun canım..Biz müptelası olduk bu şerbetin..Hem çok basit hem de çok lezzetli..Bal ilavesi de süper fikir..Ben de bitki çayı yaptığımda şeker yerine bal kullanırım..Bunu yaparken aklıma gelmedi:))İçenlere afiyet şifa olsun..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ballıyı tavsiye ederim canım. Tarif için tekrar teşekkürler. Sevgiler... :)

      Sil
  4. Olsada içsek oh misler gibi :) Ellerine sağlık canım benim.. ;)

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.