5 Şubat 2016 Cuma

Haburbanlı (Narlı Mercimek) Çorbası...

Yöresel lezzetlere takmış durumdayım, beni takip edenler bilir... :) Annemin anneannesinin yaptığı yöresel bir çorba bu. Faydası varmış. Ama nar öyle güneydoğuda az bulunduğu için özel bir yemek olarak tüketiliyormuş. Meyvelerden narı pişirdiğimiz mercimekli çorbaya eklenmesiyle yapılıyor. Annem her yıl 1 defa yapar. İlk kez görüntüleme imkanım oldu. Zira hemen bitiyor çorba. :)

Malzemeler:
1 su bardağı nar
1 su bardağı kırmızı mercimek
1 baş kuru soğan
2 yemek kaşığı sıvı yağ (ben zeytinyağı kullandım)
1 tatlı kaşığı tuz

Hazırlanışı:
Mercimeği yıkayıp tüm malzemeleri ile birlikte bir tencereye koyun. Ben düdüklüde pişiriyorum. Üzeri yaklaşık 1 litre su koyarak ocağa koyun. Mercimek piştikten sonra ayıklanmış narları çorbaya atıp bir taşım kaynatın ve ocağı söndürün.

Afiyet olsun. :)

4 yorum :

  1. Narlı mi? Tadı nasıl olur ki. Nar da burada çok pahalı ya. Tanesi 3 dolar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye dışında yaşıyorsunuz sanırım. Türkiye'de bayağı uygun. Kilosu 2-3 TL nar rahatlıkla bulabiliyorsunuz. Tanesi 0,50 TL geliyor neredeyse... Tadı güzel oluyor. Ben seviyorum. :) Yorum için teşekkürler, sevgiler...

      Sil
  2. Yeni duyuyorum:) boyle farklılıklar aslinda tam da bana gore:)))
    bir de çorbasiz yapamayan biri olarak kulağa hiç de fena gelmiyor...
    Elinize sağlık.
    Ben de beklerim sayfama...
    fulyapimlezzetler.blogspot.com

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.