12 Mart 2012 Pazartesi

KullanAtMarket.com sunum yarışması...

Geçtiğimiz çarşamba günü KullanAtMarket.com'un düzenlediği bir sunum yarışması vardı. Bu yarışmaya çeşitli yiyeceklerden oluşan sunumlar yapılmasını istediler. Bende bu yarışmaya sıkı bir şekilde hazırlandım. Malum mutlaka birinci olmalıydım. :))
Birbirinden lezzetli sunumlarla bizleri çekim yapılırken ağırladılar. Bunlar için çok teşekkür ederim. Yaka kartına bayıldım. Kullanat ürün olan çay kaşığı ile süslenmiş yaka kartları görsel olarak çok şık duruyordu. Bunun için Yasemin Hanıma ayrıca teşekkürler. :)
Hafta içi çalışırken Gurme kaşığın ne kadar sunum için özel bir parça olduğunu keşfettim. O kadar şık duruyorki ne koysanız içine sanki olacakmış gibi. Fotoları aşağıda. Yorum sizin. :)
Bir gün evvelinden menümdeki yemekleri yaptım. Bunların ilki muhallebi pastasıydı. Rulo pasta olarak bu bloğumda tarifi mevcut. Bi güzel damla çikolata ve biscolata ile süsledim. Bence çok şık oldu. Martini bardağı bu sunum için bence şıklık ve duruş olarak mükemmeldi. :)
 Kubik kase için domatesli pilav ve ıspanaklı pilav yaptım. Shot bardağı için kerevizli cacık yaptım. Gurme kaşık içinse mercimekli köfte. :) Çünkü görüntü çok mühimdi ama benim için asıl mühim olanı görsellikle beraber birbirine uyumda önemliydi.
 Finalde maalesef birinci olamadım. Sanırım 13 kişiydik. Tüm sunumların içinde seçim yapılırken sunuma dikkat etti jüri. Saygı duyuyorum. Ama lezzet olarak bu konuda mütevazi olmayacağım en lezzetli olan benim sunumumdu. :))
Hediyeleri kazanan Emel, Senem (lezzetlibiseyler.blogspot.com) ve Reyhan'ı (anneeligibireyhan.blogspot.com) tebrik ediyor ve hediyelerini güle güle kullanmalarını diliyorum. :)

Bisküvili Mozaik Pasta...

Bu tarifi benimle paylaşan ve fotoğrafçılık kursundan tanıdığım çok sevdiğim arkadaşım (kardeşim) Zeynep'e buradan kocaman teşekkür ederim. Kendisi çok marifetlidir. Bu tarz tariflerde üzerine tanımıyorum diyebilirim. Selamlar Zeynep'cim. :)) Tarif çok basit ve kısa zamanda hazırlanabilecek bir tarif. Tek sıkıntısı yapıldıktan sonra beklemesi. Zira sabah yapılmalı ki öğlen gelecek misafirlere hazır olsun. Ya da siz de benim gibi yapıp geceden bu tarz tariflerinizi hazırlayın. Garanti olsun. :)

Malzemeler:
1/2 paket margarin
4 paket pötibör bisküvi
1,5 su bardağı toz şeker
1 yumurta
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı kakao
1,5 avuç fındık
Üzeri için hindistan cevizi

Yapılışı:
Önce margarin eritiriz. Toz şekeri ve yumurtayı iyice çırparız. Eritilen margarin yumurta şeker karışımına ekleriz ve biraz karıştırdıktan sonra üstüne 2 bardak süt ekleriz. Tekrar çırptıktan sonra göz kararı kakao konup tekrar çırparız. Bisküviler küçük küçük kırılır, karşımın içine konur ve kaşıkla karıştırılır. Daha sonra bir kaba konur ve buzdolabına 2 saat sonra hazır. Servisten hemen evvel üzerine hindistan cevizi ile lezzetini ve görüntüsünü arttırabilirsiniz.

Afiyet olsun. :)

2 Mart 2012 Cuma

Etli Ispanaklı Semsek (Gözleme)...


Malzemeler:
İçi İçin:
1/2 kg kıyma
1/2 kg ıspanak
2 baş soğan
1 yemek kaşığı tepeleme pulbiber
Tuz

Hamuru için:
1/2 kg un
1 çimdik tuz

Yapılışı:
Ispanakları ayıklayıp yıkarız. Kıymayı soğanla beraber kavururuz. İçine az birşey tuz atarız. Ispanağı üzerine atıp kavurmaya devam ederiz. En son pulbiberi ekleyip ocağın altını kapatırız. Soğumaya bırakırız.
Hamuru için unun içine az tuz atıp su ile karıştırarak hamur haline getiririz. Ceviz büyüklüğünde oklava ile yuvarlak açarak içine yarım ay şeklinde iç malzemeleri yayarak koyarız. Sonra hamurun boş kenarı ile üstünü kapatarak teflon tavada (yağsız tavada) veya sacda pişiririz...

Arzuya göre üzerine tereyağı sürülerek servis ederiz.

Afiyet olsun.

1 Mart 2012 Perşembe

Safranlı ve Bademli Pilav...

Malzemeler:
1 büyük boy soğan
1 çay bardağı badem
2-3 tane havuç
2 su bardağı pirinç
1 yemek kaşığı safran
Zeytinyağı
Tuz

Yapılışı:
Önce havuçu soyup küp küp veya benim gibi yuvarlak bir formda keseriz. Pilavı yapacağımız tencereye zeytinyağını koyarız. Üzerine havucu ve soğanı atarak kavurmaya başlarız. Soğanlar hafif kızarınca üzerine bademi atar kavurmaya devam ederiz. Soğanlar pembeleşince üzerine yıkadığımız pirinçleri atarak 2-3 dk kadar kavurup üzerine sıcak suyu çekeriz. Tuzunu ekleriz. Biraz kaynadıktan sonra silme yemek kaşığı safranı ekleriz pilavımıza. Piştikten sonra servise hazır.

İsteğe göre bademleri soyarak kullanabilirsiniz. Benim biraz takıntılarım var herşeyi kabuklu yeme üzerine. O nedenle bıraktım. Ayrıca daha belirgin görüntü verdiği içinde tercih ediyorum...

Afiyet olsun. :)

28 Şubat 2012 Salı

Büyük Mantı...

Malzemeler:
İçi için:
250 gram kıyma
1 adet büyük boy soğan

Hamuru için:
2 su bardağı un
1 yumurta
Tuz
Aldığı kadar su

Sosu için:
Yoğurt, sarmısak, kırmızı biber, sıvı yağ, kuru nane

Hazırlanışı:
İçi için kıyma ve rendelenmiş soğanı iyice karıştırın. Unun üzerine yumurta kırarak ve su ile kıvama gelene kadar yoğurun. Hamur çok ince olmamak üzere açılır. Hamurun üzerine un sepeleyip kesim için uygun bir tahtaya veya malzeme (masa veya mutfak tezgahı) üzerine alın. Açılan bu hamuru yaklaşık 5-6 cm çapında kesin (mantı kesme aletiyle). Kesme işlemi bittikten sonra elinizi batırmak için bir kaseye biraz su koyun. Ufak toplar halinde eti elimize alıp daire şeklinde kestiğimiz hamurun içine yerleştirerek üzerine boş bir hamuru örtüştürerek yapıştırın. Tamamını yaptıktan sonra bunu fırın tepsisine koyup fırınlayın. Orta boy bir tencereye su koyun ve üzerine tuz ekleyip orta ateşte kaynamasını bekleyin. Mantıları kaynayan suya tepsiden koyun ve orta ateşte yaklaşık 15-20 dakika pişirin. Sonra ocaktan alıp bir boş kaba koyun. Ayrı bir kapta sarımsaklı yoğurt yapın. Arzuya göre üzerine zeytinyağında pulbiber ve nane atarak servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun.

26 Şubat 2012 Pazar

Cevizli Köfte...

Yine yöresel bir lezzet tarifi vereceğim. Tabakta çok şık ve ağızda muhteşem bir lezzet için buyrun tarifime... :)

Malzemeler:
1.5 su bardağı ince bulgur
100 gr iç ceviz
1 baş sarımsak
1 baş soğan
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay kaşığı karabiber
2 yemek kaşığı domates salçası
1 bağ maydanoz
1/2 tatlı kaşığı tuz
1,5 tatlı kaşığı kimyon
1,5 tatlı kaşığı pulbiber

Hazırlanışı:
Öncelikle tüm malzemeleri hazırlarız. Sarımsak, maydanoz ve soğan ufak doğranır. Öteki malzemelerle beraber bir kaba konulur. Sonra suyu ısıtırız. Çelik bir çiğköfte tepsisinin içine bulguru koyarız ve ısıttığımız su ile bulguru ıslatırız. Hiç beklemeden ceviz ve maydanoz hariç tüm malzemeleri içine koyup yoğururuz. Cevizleri el yordamıyla büyük parçalara ayırırız. Ufak bir tavada zeytinyağının üzerine cevizi koyarak kavururuz. Yalnız şu da var cevizi kavurmaktan kastım sadece yağ ısınana kadar. Fokurdamaya başlayınca hemen kapatmak lazım. Yoksa cevizler hemen kızardığı için kavruk bir lezzet ağza gelir. Hoş olmaz. Maydanozu atarız, elimizle ufak bir karıştırmadan sonra üzerine cevizi yağı ile birlikte koyarak yoğururuz. Sonrasında yanında yeşillikler, turp vs her ne olursa yakışır beraber servis edilir...

Afiyet olsun. :)

Hamsi Buğulama...

Balığın en hafif hali bence. Hem pratik hem de sağlıklı bir lezzet. :)

Malzemeler:
1 kg hamsi
1 baş soğan
2 tane limon
1 yemek kaşığı domates salçası
1/2 yemek kaşığı toz biber
Tuz
Zeytinyağı
3-4 bardak su

Yapılışı:
Hamsilerin kılçığını ayıkladıktan sonra yıkayıp iyice temizleriz. Sonra geniş bir tencereye önce soğanın yarısını jülyen bir şekilde kesin ve en alta dizin. Üzerine yaprak yaprak hamsilerin yarısını tek tek dizin. Soğanın geriye kalanını yine araya dağınık koyun. Daha sonra hamsinin geriye kalanını aynı şekilde dizin. Ayrı bir kapta salça, tuz, zeytinyağı, biber ve suyu ekleyerek kaşıkla karıştırıp tenceredeki hamsinin üzerine dökün. Ocağı yakıp pişmeye bırakın. Yaklaşık 30 dk pişirdikten sonra servise hazır hale gelecektir. Afiyet olsun. :)

20 Şubat 2012 Pazartesi

L'era Fresca yine yaptı yapacağını...

L'era Fresca ile ilgili daha önce de paylaşımlarım olmuştu. Bugün yaptığımız etkinlikle hep bir araya geldik. L'era Fresca yine yaptı yapacağını... En sevdiğim latte ve kavurmalı panini ile müthiş bir lezzeti yeniden yaşattı bana...
Hindili Panini 
Kavurmalı Panini
Latte





Paniniler bir harika. Ödülleri çok ama kalbimdeki büyük ödül onlara. :) Yaşasın kavurmalı panini yemek. :)))

11 Şubat 2012 Cumartesi

Pırasa çorbası...

Limonlu tadı ve leziz lezzeti ile kış aylarının bana göre en iyi çorbalarından biri... Ben çok seviyorum. Evde pek yiyen olmasa da, hatta çevremde bir çok kişinin kokuyor sözlerini işitsemde bence süper bir çorba. Yemekte diyebiliriz. :) Tarifine buyrun.

10 Şubat 2012 Cuma

Ev Yapımı Pratik Pizza...

Tam bir pizza canavarı denebilir benim için. İnanılmaz çok seviyorum. Yıllar önce basit bir şekilde pizzayı nasıl evde yapabileceğimi çocukluk arkadaşımla yaptığım bir ev toplantısında bir arkadaştan öğrendim. Hamurunu fırından aldığımız için hem çok pratik hem de hızlı bir biçimde hazırlanabiliyor. Umarım siz de beğenirsiniz. Zira çok ciddi sosyal hayatımda beğenilmiş bir tarif. :)


Malzemeler:
1 tane fırından ekmek hamuru (Eğer kalın olmasını istiyorsanız hamurun 1,5 tane almak gerekiyor.)
100 gr mantar
1/2 kangal sucuk
5 tane parmak salam
Yeşil zeytin
Siyah zeytin
1 tane domates
200 - 250 gr taze kaşar peyniri
1 kutu konserve mısır (yaz ayında tazesi varsa 1 tane yeterli)
Pulbiber
Nane
Tuz
Sıvı yağ

Hazırlanışı:
Öncelikle tüm malzemeleri hazırlamak gerekiyor. Eller yağlanacağı için sonra sorun oluyor. Sucuğu, salamı, mantarı yuvarlak keseriz. Zeytinlerin çekirdeklerini ayıklarız. Domatesi ve kaşarı ayrı kaplarda rendeleriz. Pizzayı yapacağımız tepsinin dibini az yağlarız. Daha sonra kullanacağımız hamuru tepsiye el yordamıyla yayacağız. Yalnız bu zahmetli bir iş çünkü yağ ile buluşan hamur sürekli geri toplanıyor. O nedenle ciddi ciddi aynı yönlere hamuru yaymak gerekiyor. Elle hamura üstten basmak işin yöntemi bana göre. :) Hazır olan tepsinin üzerine rendelediğimiz domatesi yayarız. Sıcak fırına tepsiyi koyarak hamurun biraz donmasını sağlarız. Tüm malzemeler konduktan sonra pişirmek hamuru bana göre çiğ bırakıyor. Daha sonra sırasıyla pulbiberi en alta, üzerine eşit aralıklarla tüm malzemeleri koyarız. Mısırı en son üzerine ekleriz. Sonra tepsi fırına... Malzemeler kızardıktan sonra kaşarı da koyup eriyince tepsiyi fırından alıp üçgen pizza kesme aletiyle kesip servis yaparız. Yalnız dikkat edilmeli. Herkesin fırını ayrı huyda. Altı pişmiş mi diye çıkarmadan evvel bakılmalı.

Afiyet olsun.

31 Ocak 2012 Salı

Çikolata Soslu Ruşeymli Kek...

Çikolatayı herkes gibi seviyorum. Bu tarz tatlılar bana hep çok şekerli gelmiştir ama sanıyorum bu hafif oldu. :)
Malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
3 su bardağı un
1 su bardağı az eksiği sıvıyağ
1/2 çay bardağı ruşeym
1,5 su bardağı süt
1 kabartma tozu
1 paket vanilyaDamla Çikolata
Ceviz
Çikolatalı Sos

Yapılışı:
Yumurtaları ve şekeri yaklaşık 5 dakika yüksek hızda kabarıp krema gibi olana kadar çırpın. Sıvı yağı koyup çırpmaya devam ederek ince ince sıvı yağı akıtıp karışıma yedirin. Sonra sütü içine ekleyin. Un, kabartma tozu, ruşeym ve vanilyayı ekleyin. Sonra sıvı karışıma iyice el çırpıcısıyla karıştırın. Kek kalıbına karışımı döktükten sonra üzerine cevizi biraz el ile kırarak ve damla çikolatayı dağınık koyarak hafif karıştırıp fırına koyarız. Soğuk fırında kızarana ve kürdan batırdığınızda temiz çıkana kadar pişirin. Biraz ılındıktan sonra kalıptan çıkarıp soğumaya bırakın.

Afiyet olsun. :)

29 Ocak 2012 Pazar

Kerevizli Cacık...

Ben pek kereviz yemezdim. Çünkü geldiğim kültürde pek bilinen bir sebze değil. Ben de bunun cacık gibi yenilebileceğini düşündüm. Bu şekilde daha rahat tüketebilecektim. Ayrıca pişmeden tüm vitamini içinde kalacaktı. Artık sevdiğim bu tarifi sizlerle paylaşmak istedim. Meze veya yemek yanına cacık olarak tüketilebilir.

Malzemeler:
2 tane orta boy kereviz
400 gr yoğurt
2 tane taze sarımsak
Tuz
Tozbiber

Yapılışı:
Kerevizleri rende ile rendeliyoruz. Taze sarımsakları doğruyoruz. Sonra üzerine yoğurdu, tuzu ve isteğe göre biberi ekleyerek servis ediyoruz...

Afiyet olsun.

14 Ocak 2012 Cumartesi

Blogcanlarla Ev Etkinliği -1-

Sevgili Zeynep'in fikri ile kurduğumuz grubumuzun ilk buluşmasını mutfakdoktoru Nirvana'nın evinde gerçekleştirdik. Oldukça uzak bir yoldan ulaştığım evde birkaç arkadaşımın evde olması ile günümün güzel geçeceği belli idi... Tüm yemekler birbirinden lezzetli ve şık görünüyordu. Hepsini teker teker tattım. Bir de o gün diyete yeni başlamıştım sözde. :))

Benimle birlikte etkinlikte bulunan arkadaşlarım mutfakdoktoru Nirvana'nın, zeynepinyemekgunlugu Zeynep, anneeligibi Reyhan, lezzetlibiseyler Senem, elifevrenkuyu Evren. Önümüzdeki buluşma Senem'in evinde. Duyduğuma göre güzel sürprizleri varmış. O günü iple çekiyorum.

Bu keyifli günü yaşamamıza vesile olan, güler yüzünü bizlerden eksik etmeyen ev sahibi arkadaşım Nirvana'ya kocaman bir teşekkür ederim. Ayrıca eltisine desteğinden dolayı teşekkür ederim.

Nirvana'nın nefis böreği

Zeynep'in elmalı kurabiyeleri

Evren'in meyveli keki

Senem'in nefis kısırı

Benim hindistan cevizli kurabiyem

Nirvana'nın çok özel pastası

Reyhan'ın müthiş bir lezzet patates pastası

13 Ocak 2012 Cuma

Hindistan Cevizli Kurabiye...

Ben pek kurabiye yapmasını bilmem. Aklımda bir tane vardır. Küçüklüğümden bu yana onu yaparım. Lakin takip ettiğim bir blogger arkadaşım (ihlamurcum.com) arkadaşımın bloğunda gördüğüm bu tarifi uygulamaya karar verdim. İki gün üst üste değişik unla yaptığım tariflerin tadlarında ve görüntülerinde farklılıklar oluştu. Üstte fotoğrafta beyaz un, alttaki fotoğrafta ise tam buğday unu kullandım. Deneyip tadmanızı tavsiye ederim. Sevgiyle kalın. :))

Malzemeler:
1 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1 su bardağı hindistan cevizi
1 su bardağı un
125 gr tereyağı (oda sıcaklığında)

Yapılışı:
Yumurtanın sarısını ve beyazını ayıralım. Çırpma kabında tereyağını ve şekeri koyup iyice karıştıralım. Sonra yumurtanın sarısını ekleyip karıştırmaya devam edelim. Daha sonra içine unu ve hindistan cevizini ekleyerek ele yapışmayacak şekilde yoğuralım. Cevizden biraz daha büyük parçalar alarak elimizde yuvarlayarak istediğimiz şekli verelim. Ben yassı bir şekil verdim. :) Üzerine yumurtanın beyazını sürüp hindistan cevizi serpelim. Soğuk fırında 175 derecede 25 dakika pişirelim. Tarifte 175 derece yazıyor. Fakat benim fırının dereceleri tutmadı. Fırın çok sıcak olmayacak. Dikkatli pişirmenizde fayda var.

Not: Kabartma tozu yok. Ayrıca üstteki fotoğrafta beyaz unla alttaki fotoğrafta tam buğday unuyla yaptım.

Afiyet olsun. :)

8 Ocak 2012 Pazar

Pırasalı Poğaça...

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı süt
2 kaşık yoğurt
1 kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un
1/2 çay bardağı ruşeym
1/2 su bardağı sıvı yağı
Çörek otu

Yapılışı:
Pırasaları ince ince kıyıp bir tencerede az sıvı yağ ile kavururuz. Ocağı kapattıktan sonra pırasanın içine 1 çay kaşığı tuz ve kırmızı biber ekleyerek karıştırırız.
• Tüm malzemeleri karıştırarak hamuru yoğururuz. Ele yapışmayacak şekilde olduktan sonra elimizle küçük bezeler halinde parçalar alıp el yordamı ile yuvarlayarak avuç ayası büyüklüğünde açarız. İçine önceden kavurduğumuz pırasayı 1 tatlı kaşığı civarında doldurarak yuvarlak kapatıp tepsiye yerleştiririz...

Afiyet olsun. :)

Hardallı Ballı Salata Sosu...

Öncelikle bu tarifleri bizlerle paylaşan sayın Memet Özer beyefendiye buradan teşekkür ederim.

Malzemeler:
2 tatlı kaşığı fransız tipi dijon hardalı
1 çay kaşığı bal
1 limon suyu
Ceviz içi
Sarımsak 
1 adet arpacık soğan
Sızma zeytinyağı
1 portakal suyu ve rendesi
Deniz tuzu
Karabiber
Balzamic sirke

Yapılışı:
Tüm malzemeler Braun Multıquick5 ile karıştırılır. Ortaya muhteşem bir sos çıkar. Sevgili Mehmet Özer'e bu sos tarifi için çok teşekkür ederim.Mevsim yeşilliklerinden özellikle marul,roka ve taze nane yaprakları çok yakışıyor.Süslemek için sarı ve kırmızı biberi kullanabilirsiniz.Sanırım bu yılın son tarifi bu artık 2012 de yeni tariflerle buluşmak üzere..Mutlu Yıllar..

5 Ocak 2012 Perşembe

Volcano, Çilek Sos ve Vanilyalı Dondurma Eşliğinde...

ÇİLEK SOS
Malzemeler:
Dondurulmuş çilek
Şeker
Çilek esansı
Vanilya esansı
Gerekirse koyulaştırmak için çok az nişasta

Yapılışı:
Çilekler şeker ile beraber pişirilir. yumuşayan çileklere çok az nişasta katılır ve püre haline getirilir. Esans katılır.

VOLCANO (10 kişilik)
Malzemeler:
5 yumurta sarısı
250 gr tereyağ
250 gr bitter çikolata
125 gr un
Alüminyum kalıp
250 gr tereyağ
125 gr şeker

Yapılışı:
Tereyağ ısıtılır. Rende haline gelmiş çikolata üzerine dökülür ve şeker ilave edilirek çırpılır. Çırpma işlemi devam ederken yumurtalar teker teker ilave edilir. Sonra un ilave edilir. Kalıplar yağlanır ve unlanır. Karışım içlerine paylaştırılır. 200 derece fırında 10 ila 15 dakika pişirilir. Ortası içine çökmeye başlayınca altını kapatın. Çünkü daha fazla pişerse kek gibi olur.

Afiyet olsun.

4 Ocak 2012 Çarşamba

Kremalı Ispanak Sote Eşliğinde Bonfile Madalyonları ve Jüs Sos...


KREMALI SOTE ISPANAK
Malzemeler:
Ispanak
Soğan
Sarımsak
Zeytinyağı
Parmesan rendesi
Muskat
Krema
Tuz
Karabiber
Toz şeker

Yapılışı:
İnce kıyılmış soğan ve sarımsak ibir çimdik toz şeker, tuz ve karabiberle zeytinyağı içinde kavrulur. Ispanak ilave edilir ve yumuşayana beraber sotelenir. Daha sonra bir süzgeçe bastırılark bütün
fazla suyu süzülür. Aynı tencere de krema kaynatılılarak koyulaştırılır ve karışım ilave edilir. En son parmesan rendesi ve muskat ilave edilir.

BÜTÜN BONFİLE MADALYONLARI VE JÜS SOS
Malzemeler:
Bütün bonfile (İyi temizlenmiş ve kasap tarafından et filesine geçirilmiş)
Zeytinyağı
Deniz tuzu ve karabiber
Tereyağ
Kahverengi et suyu

Yapılışı:
Bonfilenin etrafı iyice zeytinyağı deniz tuzu ve karabiber ile ovulur. Fırına girebilecek bir tava iyice kızdırılır. Bonfilenin her tarafı iyice kahverengi olana kadar tereyağ da ilave edilerek tavada çevrilir. önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık 35-40 dakika pişirilir. Sos için etin tavada bıraktığı suya biraz daha et suyu ilave edilir ve koyulaşana kadar kaynatılır. Dilerseniz biraz nişasta ekleyerek de kayulaştırabilirsiniz.  bofile halka şeklinde dilimlenir ve sos ile servis edilir.

Afiyet olsun.

3 Ocak 2012 Salı

Yaban Mantarlı Risotto (6 kişilik)


Malzemeler:
6 avuç dolusu Arborio tipi pirinç
Aldığı kadar aromatik tavuk suyu
1 kutu kestane mantarı
50 gr kurutulmuş porcini mantarı (ya da bulabileceğiniz başka mantar çeşitleri)
1 adet büyük baş soğan
3 dis sarımsak
1 kaşık elma sirkesi
100 gr parmesan rendesi
50 gr tereyağ
Zeytinyağı
Tuz
Karabiber

Yapılışı:
İnce doğranmış soğan ve sarımsağı zetinyağı içinde iyice yumuşayana kadar sotelenir. Daha sonra hiç yıkamadan pirinç ilave edilir. Beraber 3 dakika daha sotelenir. Altı açılır ve elma sirkesi ilave edilir. Sonrasında sıcak tavuk suyu kepçe kepçe ilave edilir. (Pirinçler yumuşayana kadar.) Daha önceden  yüksek ateşte sote yapılan mantarlar da ilave edilir. altı kapatıldıktan hemen sonra tereyağ ve parmesan rendesi ilave edilerek tencere içinde yedirilir.

Afiyet olsun. :)

2 Ocak 2012 Pazartesi

Antipasto Tabağı... (IZGARA KABAK, PATLICAN VE DOMATES MOZERELLA, PESTO SOS ÇEKTİRME BALSAMİK SİRKE İLE)




FESLEĞEN PESTO SOS
Malzemeler:
Taze fesleğen
Kavrulmuş dolmalık fıstık
Parmesan peyniri
Sarımsak
Sızma zeytinyağı
Yeteri kadar tuz ve karabiber

Yapılışı:
Tüm malzemeler üzerlerine yavaş yavaş zeytinyağı ilave edilerek
Braaun Multiquik 5 akışkan bir püre haline getiririlir.

IZGARA SEBZELER VE DOMATES MOZERELLA
Malzemeler:
Kabak
Patlıcan
Taze mozzarella peyniri
Taze fesleğen
Sızma zeytinyağı
Tuz karabiber.
Balsamic sirke

Yapılışı:
Sebzeler her iki taraflarına da zeytinyağı sürülerek ızgara tavasında ızgara yapılr. Domatesler ve mozzerella peynirleri halka şeklinde kesilir ve tuzlanır. Balsamic sirke bir kase içinde kaynatılarak yoğunlaştırılır. Beraber servis edilir.

1 Ocak 2012 Pazar

Elmalı Kurabiye...

Öncelikle yeni yılın tüm insanlığa hayırlar getirmesini temenni ederim. Yeni yılın bu ilk gününde sizinle elmalı kurabiye tarifini paylaşmak istedim. Elma ile yapılan kurabiye tariflerine her zaman bir sempatim olmuştur. Özel bir yeri var bende. Bu tarifi Oktay Usta'nın sitesinden alarak uyguladım. Çok lezzetli oluyor. :)) Umarım beğenirsiniz...

Malzemeler:
4 adet elma
1 çay bardağı ceviz içi
4 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tarçın
Pudra şekeri

Hamuru için:
125 gr margarin (yarım paket)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 adet yumurta
Alabildiği kadar un
Yarım su bardağı yoğurt
Çay kaşığının ucuyla tuz

Yapılışı:
Öncelikle elmaları soyup rendeleyin. Bir tencereye elmaları koyup ocağı yakın, şekeri ekleyerek kısık ateşte 10 dakika pişirin, tencerenin altını kapatın. Tarçın ve ceviz içini ekleyerek karıştırın ve bir kenarda bekletin.
Yoğurdu, yumurtayı, sıvı yağı, margarini ve tuzu bir kaba aktarıp karıştırın. Biraz un ekleyerek yoğurmaya devam edin ve kabartma tozu ile vanilyayı da ekleyin. Hamurumuz kulak memesi kıvamından biraz daha katı olana kadar un eklemeye devam edin. İstenilen kıvamı elde edince, hamurumuzu düz bir zemine yayarak açın. Ardından kare parçalar kesin. Her bir kare parçayı çapraz şekile getirip, taşmayacak şekilde iç malzemeden ekleyin ve rulo halinde sarın. Fotoğraftaki görüntüyü elde etmeye çalışın. Fırın tepsinizi yağlayın ya da yağlı kağıt serin. Hazırladığınız ruloları fırın tepsisine dizin, önceden ısıtılmış 180 derece fırında hafif pembeleşinceye kadar ortalama 40 dakika pişirin. Piştikten sonra tepsiyi fırından çıkarıp, elmalı kurabiyeleri soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra elmalı kurabiyelerin üzerine bolca pudra şekeri ve isteğe göre tarçın ekin.

Afiyet olsun.

Braun Kızlar Gecesi...

Öncelikle bu reklam çekiminde var olduğum için başta Memet Özer bey olmak üzere tüm yayın ekibine ve tüm blog arkadaşlarıma teşekkür ederim...
Değişik Tatlar / Mehtap'ın beni bilgilendirmesi üzerine gittiğim reklam çekimi Taksim İstiklal Caddesinde şubesi bulunan The House Cafe'de gerçekleşekmiş. Meydanda buluştuğum bir blogger arkadaş ile birlikte mekanı tarif edildiği üzere bulduk. Kısa bir süre beklemenin ardından sırasıyla Funda ve Aytül hanımla bir araya geldik. Mehtap'ı yayın ekibi evinden alıp direkt mekana gelecekti.

Bir süre sonra bizi saç ve makyaj yapımı için çekimin yapılacağı bölüme aldılar. Yayın ekibiyle ve Braun yetkilisiyle tanışmanın ardından Memet bey'i de tanıma fırsatı buldum. Herkes o kadar güler yüzlüydü ki heyecanımın tavan yaptığı bir anda sanki ev ortamı gibi rahat davranmaya başladım. Bu konuda en büyük pay tabi ki Memet bey'indir. Çekim anında ve duraklamalarda bizimle o kadar ilgilendi ki kendisine çok teşekkür ederim...

Braun Multiquick 5 mutfak robotunun tanıtımının yapılacağı bir reklam çekimiydi. Memet bey'in sunumu ile başlayan çekim yapılan eşsiz güzel yemeklerin tadımı ile devam etti. Tarifleri yayınlayacağım. Dikkatimi büyük oranda çeken durum şuydu; Braun Multiquick 5 o kadar kullanışlı ve güçlü ki inanılmaz etkilendim. Memet bey sürekli sebze, meyve, kuruyemiş doğruyor blender banamısın demiyordu. Mesela benim evimdeki blenderı kullanırken bir süre çalıştırıp sonra yeniden durmak ve yeniden çalıştırmak gerekiyor. Braunda ise kesintisiz çalışıyordu. Bunu blender'ını yeni yakıp tamirden almış biri olarak konuşuyorum. Keşke benim aldığım zamanlarda bu üründen olsaydı diye düşünmedim değil doğrusu. :))

Yemekler çok lezzetliydi. Sevgili Memet Özer beyefendiye ve bana bu güzel günü yaşattıran yayın ekibine çok teşekkür ederim...